Leefstijlprogramma

Persoonlijke strategie voor leefstijlverandering

Het is bekend dat overgewicht en te weinig lichaamsbeweging steeds grotere gezondheidsrisico’s vormen in onze samenleving. Pogingen om hierin verandering aan te brengen stranden vaak in goede bedoelingen of worden niet volgehouden.

Buiten Adem heeft een leefstijlprogramma van 24 weken ontwikkeld.

Dit programma is voor iedereen die iets aan zijn/haar gewicht en alle bijbehorende gezondheidsrisico’s wil doen.

 

Leefstijlprogramma van Buiten Adem

Het leefstijlprogramma is speciaal ontwikkelt voor mensen met overgewicht/obesitas. Deze mensen hebben zodanig overgewicht dat er een grote kans bestaat op het krijgen of

hebben van gezondheidsproblemen zoals hoge bloeddruk, suikerziekte, te hoog cholesterol-gehalte, gewrichtsklachten, lage rugpijn, jicht, kortademigheid en slaapstoornissen.

Tijdens het leefstijlprogramma word je begeleid bij het bereiken van een gezonder lichaamsgewicht en een gezondere leefstijl.

Quotes van een aantal deelnemers:

 

 

 

Het leefstijlprogramma geeft je nieuwe inzichten, het leert je dat je geduld moet

hebben maar ook om positief te worden en te blijven.

Je krijgt er een goede en serieuze begeleiding.

 

 

 

Je gaat anders tegen het afvallen aankijken, je bent niet alleen bezig met je gewicht maar ook met de

processen die erachter liggen. Je leert om een andere leefstijl aan te nemen,

 zowel met eten als met bewegen.

 

 

 

Het leefstijlprogramma is voor iedereen, het werkt

motiverend en heeft een persoonlijke benadering.

Het geeft je een steuntje in de rug tijdens de moeilijke momenten.

Ik had nooit gedacht dat ik sporten leuk zou gaan vinden!

 

 

 

 Het leefstijlprogramma heeft mij veel goeds gebracht, ik ben 37 kilo afgevallen,

mijn conditie is verbeterd en ik heb meer zelfvertrouwen gekregen.

Wat kun je verwachten?

Gedurende het hele leefstijlprogramma gaat het erom dat het voor jou steeds natuurlijker wordt om een gezonde leefstijl aan te nemen. Het leefstijlprogramma is een hulpmiddel! Je krijgt inzicht in het type eter dat je bent. Je krijgt handvatten voor het omgaan met moeilijke en stressvolle situaties. Ook leer je haalbare doelen te stellen. Je krijgt uitleg over gezonde voeding en favoriete recepten en menu’s worden vertaald naar gezondere versies.

 

Beweegprogramma

Tijdens het beweegprogramma werk je gezamenlijk in een groepje (of individueel) aan opbouw van de conditie en kracht, waardoor er in totaal 2 keer per week actief wordt bewogen. Hierdoor haal je alles uit het programma en werk je zo optimaal mogelijk aan het verbeteren van je conditie, wat een actievere

leefstijl bevordert.

 

Resultaten

Na het leefstijlprogramma heb je inzicht in je eetgedrag, kennis over gezonde voeding en beschik je over een goed beweegplan. Je weet hoe je haalbare doelen stelt voor jezelf en hoe je je ‘eetgewoonten’ de baas blijft tijdens moeilijke momenten. Ben je na 24 weken nog niet zeker dat je het zelfstandig kunt, dan kan

het leefstijlprogramma met 12 weken verlengd worden.

Voldoende bewegen

Een ongezonde leefstijl kun je verbeteren door onder andere meer te bewegen. Het helpt om gezonder te leven en stress te vermijden. Tegelijkertijd zorgt dagelijkse beweging voor de nodige ontspanning.

 

Bewegen voor optimale gezondheid

Je lichaam is voor 80% bewegingsapparaat.
Je lichaam is dus gemaakt om te bewegen. Door meer te bewegen kun je jouw gezondheid zo optimaal mogelijk houden, stress vermijden en zorg je tegelijkertijd voor voldoende ontspanning.

 

Bewegen beschermt tegen ziekten

Regelmatige lichamelijke activiteit bevordert de kwaliteit van leven en heeft verschillende gezondheidsvoordelen. Matig intensieve activiteiten, zoals fietsen of stevig wandelen, hebben al een gunstig effect op de gezondheid, als ze regelmatig worden verricht. In dat geval kunnen ze direct of indirect het risico verlagen op het ontstaan van ziekten. Intensieve lichamelijke activiteit, zoals o.a. cardio training, bevordert bovendien de conditie van hart en longen.

Bewegen heeft een gunstige invloed op chronische aandoeningen

Voldoende bewegen kan het verloop van een aantal chronische aandoeningen gunstig beïnvloeden, zoals o.a. hart- en vaatziekten, diabetes mellitus type 2 en osteoporose (botontkalking).

Bewegen en mentale gezondheid

Sporten en bewegen hebben een gunstig effect op de mentale gezondheid. Wie aan sport doet, wordt mentaal sterker en gaat zich daadwerkelijk beter voelen. Hierdoor groeit de innerlijke motivatie tot gedragsverandering.

Bewegen en overgewicht

De combinatie gezonde voeding - beweging zorgt ervoor dat het juiste gewicht wordt bereikt en behouden.

 

Je kunt dit programma is groepsverband volgen maar ook individueel.

Wil je meer informatie maak dan vrijblijvend een afspraak.